اوراق بهادار

اوراق بهادار


برش هایی از خوشبختی من و اچ بی

آخرین مطالب
  • ۲۴ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۴۴ قول

دوران خامی ما

سه شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۰، ۰۸:۲۱ ب.ظ
موجودِ عجیبی بودم در دوران طفولیت!! بدیهیات زیادی تو سرم وول میخورد و در حیرت بودم چرا راه حلهای به این سادگی رو کسی پیاده نمیکنه! مثلا یکی از راه حل های اقتصادیم این بود که نوعی دستگاه پول چاپ کنی اختراع بشه که زود به زود داغ نکنه و پول سازان مجبور نشن خاموشش کنن که خنک بشه!
 همیشه وقتی راه حل زود به سرم میزد میدونستم کار یه جاش میلنگه و برای حفظ آبروی خاندان و جلوگیری از هرنوع برچسب قومی و قبیله ای راه حل رو به زبون نمی آوردم! من طعم ضایع شدن رو خیلی زود چشیدم! صدای خنده آدم بزرگا هنوز تو گوشمه وقتی ساعتِ ۶ صبح تو یکی از روستاهای شمال با گریه و کولی بازی از مامانمینا آدامس طلبیدم و گاوی که در حال نشخوار کردن بود نشون دادم و گفتم از همونجایی که اون خریده بود برن برام بخرن! 
اما راه حل اقتصادی من با کمی ویرایش در مورد دستگاه و بخش خنک کننده (!) هنوز هم تو سرم وول میخوره و این سوال همیشه با منه که چاپ اسکناس بر مبنای چه اصلی صورت میگیره و گاهی باعث میشه آه بکشم که چرا به جای دامپروری اقتصاد نخوندم! دلیل آدامس جویدن گاو رو که قبل از دانشگاه فهمیده بودم لااقل در پی پاسخ سوال اول میرفتم دنبالِ کسبِ علم!
شاید اگه اقتصاد میخوندم مقتصد خوبی میشدم و میتونستم چندغاز پول تو بالشم انباشته کنم یا نرخ پول اجنبی رو قبل از اینکه سر به فلک بذاره پیشبینی میکردم و خونواده ام هم مستفیض میشدن اما جوونی کردم و گاو و گوسفند رو برگزیدم ! هعی!! 

داستانهای برگرفته از دوران خامی کم نیستن و هر کدوم که به سرم میزنه ناخودآگاه نفس عمیق میطلبه!! اما خب بیخیالیهای این دوران کماکان با منه و مدام تو گوشم میخونه که هنوز تا پختگی راه زیاده!

دوست دارم خام بمونم اگه قیمت پختگی غرق شدن تو دنیای جدیته! دوست دارم تا ابد جوونی کنم اگه بزرگی بشه نگاه معنی دار به دو تا عاشق که صدای خنده هاشون رو کسی غیر از خودشون دوتا هم میشنوه!! تو اوج جوونی فارغ از مسائل اقتصادی و سیاسی مملکتم میریم و سیب زمینی با سس فراوون میخوریم و میگیم و میخندیم! حرکاتِ این چنینی که معناش یه شستِ واسه مسائلِ پر اهمیت مملکت گاهی اینقدر میچسبه که تا هم فیها خالدونِ آدمی تا مدتها خنک میمونه!
امتحانش کنید اگر جوونید و عاشق!!  
این روزها رو تو هم به خاطر بسپر! فکر کنم اینقدر شیرین هست که تا سالها مزه ش تو دهن هردومون بمونه، مگه نه؟!
۹۰/۱۱/۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
اچ بی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی